Thursday 15 November 2012

Cinta pasang surut


Cinta pasang surut. Apakah maksud semua ini? Aku tak faham. Dalam cinta kenapa perlu ada pasang surut?  Bagi aku, bila kita sudah sayang dan cinta seseorang, manakan ada surutnya. Cinta pada keluarga, cinta pada Teman Istimewa, cinta pada sahabat dan cinta pada apa benda sekalipun, xperlu ada pasang surutnya. 

Tapi bila seseorang yang kita sayang mula menjauhi kita, dan dia mula berkata "Cinta pasang surut" Sungguh perasaan itu seperti leher di kelar duri yang paling berbisa. 

Kasih sayang itu adalah anugerah Allah, Cuma, sebagai hamba-Nya kita perlu mengawal tahap cinta yang dimiliki. Baik atau Buruk kesudahan cinta itu bermula dengan diri kita. Cinta yang paling di nanti, "Cinta Jannah" Cinta suami Isteri yang membawa ke Syurga.  Semua menginginkan benda yang sama. Sama seperti aku. 

notakecil: Aku harap aku akan bertemu dengan 'pemilik tulang rusukku' dan biar cinta kami dapat mencapai "cinta Jannah".

No comments:

Post a Comment