Monday 12 November 2012

Ruang kosong


Ruang kosong, apa yang kita tahu mengenai ruang kosong? Setiap orang akan berfikiran bila adanya ruang kosong bererti kita kalah.  Adakah jika kita meletakkan ruang kosong di antara kita bermakna kita kalah? Kadang-kadang kita mencari ruang kosong bila hati kita di penuhi kesakitan dan kita cuba untuk memberi ruang pada hati kita untuk bersendirian.

Aku seringkali menghabiskan waktu aku bersendirian di kerusi kosong di mana-mana tasik. Aku lebih selesa begitu.  Depakan tangan dan rasai bayu lembut yang menyapa, terasa nyaman seperti hanya kita yang berada di situ. Hati yang sakit mulai beransur pulih.

Untuk kali ini shj, sudah 2 kali aku menghabiskan petang aku d tasik, bersendirian.  Mungkin itu perkara terbaik untuk aku.

notakecil: Pernah terfikir tak yang kesunyian iti sangat indah, bila kita sunyi, cari lah ruang kosong untuk dirimu, kamu pasti akan bahagia.

No comments:

Post a Comment