Saturday 10 November 2012

Kebahagiaan yang di cari


Dah lama rasanya tak update entry kat blog ni. dah berzaman rasanya. Oh, btw, aku dah mula kerja, dekat KL nun jauh di sana.  Alhamdulillah, rezeki Allah, walau hanya sebagai temp staff, aku terima seadanya. Bak kata orang, kalau tidak d mulakan pada langkah yang sedikit, macam mana nak dapat yang banyak kan?
Actually, point aku nak cakap kat sini adalah tentang kebahagiaan.  

Alhamdulillah, setakat ini, kebahagiaan menemani kehidupan aku,  Setelah berjuta halangan yang aku lalui, maka ini lah ganjaran yang aku terima. Untuk setiap darah yang mengalir, setiap airmata yang menitis, hati yang remuk. Benar kata orang, tanpa halangan dan cabaran, kita tidak akan dapat menikmati manisnya kebahagiaan, kita tak akan  menghargai kebahagiaan tersebut. Dan aku, amat menghargai apa yang aku punya sekarang, walau kadang aku sering bertelagah dengan emosi sendiri, naum itu tidak mengapa, kerana kita harus yakin, di setiap perjalanan yang penuh onak dan duri, pasti akan ada taman yang menanti di hujung kegelapan.

Aku cuma ingin katakan yang aku telah temui kebahagiaan yang telah aku cari selama ini, dan untuk saat dan ketika ini, aku amat bahagia, perasaanku seolah aku berada di taman yang dipenuhi kewangian bungaan. Asyik dan menenangkan.  Moga kebahagiaan ini akan terus jadi milikku. 

Teringat kata seorang teman: 
" Cinta dan kasih sayang itu sesuatu yang membahagiakan, namun keinginan untuk mendapatkannya yang menyakitkan sekeping hati milik kita"
p/s: Berhati-hatilah dengan keinginan, salah percaturan, ia mungkin lebih bahaya dari sebilah pedang.


No comments:

Post a Comment